Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania


Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Do zakupu biletu nie jest wymagana rejestracja. W przypadku zakupu bez rejestracji konta w trakcie procesu zakupu biletu będzie wymagane podanie adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przesłany link z możliwością pobrania biletu do wydruku lub okazania na urządzeniu mobilnym.

Bilet zakupiony w systemie IKM udostępniany jest w formie pliku pdf. Do kontroli należy okazać bilet wydrukowany na papierze formatu A4 lub na ekranie urządzenia mobilnego.

Osoba podróżująca na podstawie biletu internetowego w trakcie bilecie zakupionym poprzez system IKM musi posiadać bilet, w formie wydruku na papierze formatu A4 lub do okazana na ekranie urządzenia mobilnego, dokument ze zdjęciem, którego dane zostały zamieszczone na bilecie, a w przypadku przejazdu na podstawie biletu ulgowego również odpowiedni dokument uprawniający do zniżki.

Faktura może być wygenerowana w Systemie IKM nie później niż do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został zakupiony bilet. Użytkownik pobiera fakturę w wersji elektronicznej poprzez zakładkę „Lista zamówień”. Po upływie ww. terminu fakturę wystawia Wydział Kontroli Dochodów na wniosek użytkownika. Wniosek o wystawienie faktury należy składać na adres:
„Koleje Mazowieckie – KM” Wydział Kontroli dochodów, ul. Lubelska 26 03-802 Warszawa.

Zwrot biletu bezpośrednio za pośrednictwem Systemu IKM jest możliwy najpóźniej 30 minut przed rozpoczęciem jego terminu ważności.

Wymiana biletu bezpośrednio za pośrednictwem Systemu IKM jest możliwa najpóźniej 30 minut przed rozpoczęciem jego terminu ważności, na zasadach określonych w Regulaminie sprzedaży biletów elektronicznych Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
W przeciwnym wypadku o zwrot należności za odpowiednio poświadczony bilet internetowy można ubiegać się w drodze pisemnej reklamacji kierowanej do „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.

Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, na ekranie logowania wybierz „Nie pamiętam hasła” i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Na podany adres e-mail (jeżeli jest on zarejestrowany) zostanie wysłany link do zmiany hasła.