Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1440).

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bilety.mazowieckie.com.pl

Data publikacji strony internetowej: 2017.03.30.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2018.04.12.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ww. ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • skala szarości;
  • zamiana tekstu na mowę.

Wyłączenia:

  • strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • wysoki kontrast,
  • obsługa interfejsu za pomocą klawiatury,
  • pauza przewijania się slajdów.

Data sporządzenia: 2024.03.29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Strona nie udostępnia funkcji tłumacza języka migowego.

Informacje zwrotne, dane kontaktowe i postępowanie odwoławcze

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
Wydział Obsługi Systemów Biletowych
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
adres mailowy: bilety.info@mazowieckie.com.pl
nr telefonu: 22 47 38 950.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie;
  • wskazanie, której strony internetowej lub aplikacji mobilnej ono dotyczy;
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej jak i aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej powyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl.

Dostępność architektoniczna

Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o., ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa

Dojazd do siedziby głównej

Do Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” można dojechać komunikacją miejską:

  • autobusem do przystanku Dworzec Wschodni (Lubelska),
  • pociągiem do stacji Warszawa Wschodnia.

Wejście do budynku siedziby głównej.

Budynek, w którym zlokalizowano siedzibę główną Spółki jest budynkiem pięciokondygnacyjnym (piwnica, parter, I piętro, II piętro, III piętro). Budynek posiada jedno wejście główne. Wejście to usytuowane jest powyżej poziomu chodnika.

Wejście główne dostosowane jest do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz z niepełnosprawnościami. Z lewej strony schodów wejścia głównego znajduje się platforma do transportu osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Zewnętrzne drzwi wejściowe do budynku posiadają odpowiednią szerokość umożliwiającą swobodny wjazd do budynku osobie poruszającej się na wózku.

Na parterze budynku (po lewej stronie od wejścia) znajduje się Recepcja, w której petent uzyska niezbędne informacje w temacie, gdzie należy daną sprawę załatwić. Jeśli jest taka potrzeba, pracownicy biur ulokowanych na wyższych kondygnacjach budynku schodzą do interesanta i załatwiają sprawę na miejscu, bez konieczności przemieszczania się petenta po budynku i jego wyższych kondygnacjach.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim zapewniony jest jedynie do poziomu parteru. Budynek nie został wyposażony windy, ponieważ jest to budynek niski, poniżej 4 kondygnacji licząc od poziomu parteru. Budynek nie posiada również platform dla wózków zamontowanych przy poręczach schodów, ponieważ nie przewidziano konieczności przemieszczania się na wyższe piętra budynku przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej oraz systemu przywoławczego.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W Spółce nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.